LEHTI 3/2012 – 6C ja Varesen seitsemän järveä; T.Jaatinen

Italialainen rekisteri vuosina 1939-53 valmistetuille Alfa Romeo 6C 2500 -tyypeille järjestää kerran vuodessa jäsenilleen 3-päiväisen kokouksen Italiassa tai jossakin Keski-Euroopan maassa. Järjestäjänä on joku paikallinen jäsen. Tällä kertaa tapahtuma sijoittui Luoteis-Italiaan Varesen seudulle. Kokouksen teema oli ”6C ja Varesen seitsemän järveä.” En ollut aikaisemmin tullut ajatelleeksi, että seudulla on kaikkien tunteman Lago Maggioren lisäksi niin monta pientä järveä.

Edellisessä vuosikokouksessa rekisteriin hyväksyttiin vuosien keskustelujen ja pohdinnan tuloksena myös vuosina 1934-39 valmistetut 6C 2300 -tyypit. Yhteistä niille on perusrakenne, rungon päälle käsityönä tehdyt korit ja 6-sylinterinen rivimoottori. Pohdinta johtui siitä, että niiden taka-akseleiden rakenne poikkeaa toisistaan.

Osallistuimme rekisterin kokouksiin vuosina 2006 ja 2007 kutsuttuina, kunnes minut alkuvuonna 2008 hyväksyttiin jäseneksi. Varesen kokous oli meille näin ollen seitsemäs.

Perjantai 4.5.

Varese on kuuluisa puistoistaan ja puutarhoistaan. Merkittäviä niistä on seitsemän, joissa on vanhoja monumentaalisia puita, jotka kaikki on luetteloitu. Kaupungin keskustassa sijaitseva Giardini Estensi on Pohjois-Italian kauneimpia puutarhoja. Tapahtumaan kokoontuminen oli siellä klo 14. Löysimme suoraan oikeaan paikkaan, mutta jouduin varmistamaan….

OSTA LEHTI 3/ 2012 JA LUE KOKO ARTIKKELI. Mene 'Jäsenlehti/ Vanhat lehdet'-kohtaan ja katso ohjeet.

LEHTI 1/2012 – Cuore Sportivo Invernale 2012; Markus Tikkanen

4.2.2012 kello 7.00 oli Mikkelissä 31 astetta pakkasta. Ei auttanut. Siitä lähtien, kun laitoin talvirenkaat Alfaan, olen odottanut pääseväni vetämään leveätä linjaa suljetulla alueella. Mäntyharjun moottorikerhon Ruotimon moottoriurheilukeskuksesta tiesin löytyväni ainakin hyvän maaradan.

Paikalle tullessani aurinko paistoi. Päivä muuttui entistä kirkkaammaksi, kun Alfa-veljet kertoivat edellispäivänä jääradankin valmistuneen. Hetki siinä turistiin ja ei kun radalle. Naapurimaan lisenssivalmiste lähti avaamaan latua. Olimme ilmeisesti ensimmäiset jääradan käyttäjät ja alkuun pito oli hyvä.

 Radan ajaminen kokonaisuutena oli haastava tehtävä. Hauskanpito oli kyllä helppoa. 156:lla mutkaan tullessa reipas ohjausliike ja kaasupoljin ylös, niin auto kääntyi hyvin ja vauhtikin tippui sopivasti. Sitten päätin yrittää mahdollisimman kovaa huippunopeutta pisimmällä suoralla. Nyt pitikin miettiä, miten edellismutkasta tullaan ulos mahdollisimman hyvällä nopeudella. 108 km/h lukemat sain navigaattoriin pienellä harjoittelulla. Paras noteeraus oli 113 km/h. Sillä kerralla olikin jo neulansilmämutkaan tullessa ohjelmaa, mutta vielä se Alfa taipui. Päätin olla tähän saavutukseen tyytyväinen.

 

Mukavaa oli myös hypätä toisten kyytiin. 159 eteni kivasti herättäen omistamisen halua. Myös Giulietta tuntui matkustajan paikalta oikealta Alfalta....

 

OSTA LEHTI 1/ 2012 JA LUE KOKO ARTIKKELI. Mene 'Jäsenlehti/ Vanhat lehdet'-kohtaan ja katso ohjeet.

LEHTI 3/2012 – Kesäretki Päijänteen ympäri; K.Komonen

Saavuimme vaimoni kanssa Lahden satamaan hieman yli yhdeksältä aamulla. Aurinko paistoi jo kirkkaasti vaikka lämpötila ei ollutkaan vielä kohonnut korkealle. Paikalla olikin jo iso joukko matkaan lähtijöitä, joten tiesimme ajan ja paikan olevan oikea. Omatoimisen kahvittelun ja tervehdysten jälkeen saimme Eskolta ohjeet ja aikataulun matkalle. Siispä scudettot kohti  ensimmäistä etappia, Päijät-Hämeen ilmailumuseota.

Vanhat suomalaiset maantiet ovat nautittavia ajaa; mutkaa, mäkeä ja notkoa toisensa perään. Ainakin jos alla on tällaisilla teillä viihtyvä Italiatar. Mekin pääsimme ottamaan ensi tuntumaa juuri alle vaihdettuun FK:n alustasarjaan joka korvasi loppuun ajetun alkuperäisen. Helppo oli hymyillä, sen verran mukavasti GTV mutkiin taipui. Myöhemmin reitillämme oli muutamia pahempia routa-, ja päällystevauriota. Näistä määrärahoista karua kieltään kertovista paikoistakin Alfamme ja koko letkamme selvisi kunnialla. Toki silloin tällöin me varovaisimmat suoritimme pieniä väistö-, ja jarrutuskokeita....

OSTA LEHTI 3/ 2012 JA LUE KOKO ARTIKKELI. Mene 'Jäsenlehti/ Vanhat lehdet'-kohtaan ja katso ohjeet.

Kirjautuminen

Tapahtumat

 ◄◄  ◄  ►►  ► 
MARRASKUU 2017
ma ti ke to pe la su
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Yhteystiedot

Alfa Romeo-Entusiasti Finlandesi ry

Airuentie 4 B
00620 HELSINKI

Sähköposti: katso kohta 'Kerho/ Hallitus'